כמה זמן לוקח להפוך לאזרח ארה"ב?

ארצות הברית מספקת לאזרחיה מגוון יתרונות, כגון חופש מגירוש, זכות הצבעה ויכולת לסייע ליותר קרובי משפחה ילידי חוץ בהגירה.

הפיכתו לאזרח ארה"ב כרוכה במספר שלבים, שכל אחד מהם לוקח זמן להשלים.

בהתאם לכך, הבקשה שלך עשויה להימשך זמן רב מהצפוי על ידי הממשלה. לכן זה קריטי להתחיל את המסע שלך לקראת אזרחות ברגע שאתה זכאי.

מהי התאזרחות?

התאזרחות היא התהליך שבו אזרחים זרים העומדים בקריטריונים מסוימים הופכים לאזרחים של ארצות הברית. למרות שתהליך אזרחות זה יכול להיות ארוך ומאתגר, יש לו גם יתרונות רבים.

השלב הראשוני בתהליך ההתאזרחות הוא קביעת זכאותך לאזרחות אמריקאית. זה יכול להיות תהליך מורכב וארוך שבדרך כלל לוקח כמה שנים להשלמתו, אם כי יש יוצאים מן הכלל.

אנשים הזכאים להתאזרחות חייבים להתחיל בתהליך על ידי הגשת טופס N-400 ל-USCIS. טופס זה הינו מסמך בן 20 עמודים עם 18 חלקים שיש למלא במלואו על מנת להתקבל.

לאחר שבקשתך תתקבל, תקבל הודעה להישבע שבועת אמונים ולקבל תעודת התאזרחות. זה יעניק לך גישה לשירותים ממשלתיים, תצביע בבחירות ותירשום לסוגים מסוימים של הזדמנויות תעסוקה.

אם יש לך שאלות כלשהן לגבי תהליך ההתאזרחות או שאתה מודאג לגבי סיכויי הקבלה שלך, פנה לעורך דין מוסמך להכוונה והשלמה מהירה. הם יכולים להדריך אותך בכל שלב ולהבטיח מסע יעיל בהליך מורכב זה.

מהו מינוי ביומטרי?

בשלב מסוים בתהליך האזרחות, תצטרכו להגיע לפגישה ביומטרית. בפגישה זו יתבצעו טביעות האצבע והתצלום שלך.

פגישות ביומטריות עשויות להימשך זמן מה, לכן הקפידו להגיע לפגישה מוקדם ככל האפשר. בדרך כלל, משמעות הדבר היא הגעה למרכז התמיכה של יישומים (ASC) או לקונסוליה של ארה"ב כ-30 דקות לפני שעת ההתחלה המתוכננת.

ברגע שתגיע, פקידים יבקשו את המספר שלך ויכנסו כדי שיוכלו להתקשר אליך על בסיס כל הקודם זוכה. עם זאת, תלוי כמה אנשים מקדימים אותך, ייתכן שלא יהיה זמן המתנה ארוך.

בסיום הפגישה, תקבל הודעת פגישה (טופס I-797C) עם מידע חשוב. הקפד לשמור את המסמך הזה לתיעוד שלך ולהראות את USCIS אם יהיה צורך בתזמון מחדש של הפגישה.

מה אתה עושה במבחן אנגלית ואזרחות?

שירותי אזרחות והגירה של ארצות הברית (USCIS) מחייבים את כל האזרחים הפוטנציאליים לעבור סדרה של מבחנים על מנת להפוך לאזרחים ארה"ב. אלה כוללים מבחן באנגלית וכן חידון באזרחות.

המבחן באנגלית מודד את כישורי הקריאה, הכתיבה והדיבור שלך באנגלית. במהלך ההערכה יצטיידו בטאבלט המציג משפט שיש לקרוא בקול רם.

לפני שניגשים למבחן, כדאי להכיר את מונחי אוצר המילים ונושאים הקשורים באזרחות. יש המון משאבים מקוונים בחינם שיכולים לעזור לך להתכונן.

בנוסף ללימוד, כדאי לקרוא על החוקה האמריקאית, ההיסטוריה שלה ומוסדות ממשלתיים בסיסיים.

חלק מהמועמדים יכולים לקבל פטורים ממבחן אנגלית או מבחן אזרחות אם יש להם נכות רפואית שנמשכה לפחות 12 חודשים, או שהם תושב קבע למעלה מ-20 שנה – חריג זה נהוג לכנות ככלל 65/20 .

הראיון הוא השלב המכריע ביותר בתהליך ההתאזרחות. כאן, יש לך הזדמנות להפגין את יכולות האנגלית שלך ולהפגין ידע אזרחי. אם יצליח, USCIS יאשר את בקשתך ותקבע עבורך טקס התאזרחות.

USCIS בדרך כלל שולחת לך הודעה על הראיון שלך בין 6-18 חודשים לאחר הגשת טופס N-400 (בהתאם למשרד שבחרת). הקפד לאשר את התאריך והמיקום על מנת להביא את כל המסמכים הנדרשים.

חשוב להישאר מנומס בשלב זה. גילוי התחשבות הן בחברה והן בתפקיד יסייע רבות בקביעה האם תקבלו הזמנה לראיון שני או לא. יתרה מכך, ההתנהגות שלך משדרת דאגה אמיתית כלפיהם הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית – רושם שכל מעסיק מעריך מאוד.

לפרטים נוספים : usa-immigration.lawyer