רשות החדשנות למחקרים בישראל

רשות החדשנות בישראל, הידועה בעבר כ ”לשכת המדען הראשי של ישראל”, הוטלה על ממשלת ישראל לעודד פיתוח חדשנות טכנולוגית בתוך המדינה. משימתו של המל ”ל היא לתאם את המאמצים בין ישראל למגזר הפרטי בפעילויות מו” פ לעסקים בינוניים וקטנים בארץ. ה-IAI הוקם כדי לתפקד כצוות חשיבה המקדם פיתוח כלכלי בישראל. ישראל מובילה במאמצים של ארגונים בינלאומיים להקיש על יתרונות החדשנות הטכנולוגית מאז ראשיתה.

כיום ישראל מובילה בתחומים רבים התורמים לקידום הטכנולוגיה, בריאות האדם והביטחון באזור. למעשה, ישראל נחשבת לאומה ”יוצאת דופן” בעולם בכל הנוגע לביולוגיה סינתטית. ה-IAI נוסד כדי לספק פלטפורמה עצמאית להחלפת המידע בין האקדמיה והתעשייה המדעית בישראל, שגדלה במידה ניכרת במהלך השנים. ה-IAI הוא ארגון שמאפשר ומתאם חילופי ידע בכל תחומי הביולוגיה. ביולוגיה סינתטית היא תחום שצומח במהירות, שיש לו פוטנציאל לקדם את המדע והכלכלה של ישראל ומדינות אחרות. הקהילה האקדמית ברחבי העולם רק מבינה את הפוטנציאל של השוק לצמיחה וערך.

מרכזים רבים בישראל נוצרו כדי לעודד צמיחה ופיתוח של מחקר וטכנולוגיה ביולוגית סינתטית. מרכזים אלה כוללים את המרכז לביולוגיה מערכתית של אוניברסיטת תל אביב, מכון ויצמן לישראל ואוניברסיטת טובאחיה. ישנם גם ארגונים רבים אחרים של רשות-חדשנות בישראל שמוקמים כדי לקדם ולעודד את התפתחות הביולוגיה הסינתטית בישראל. האגודה לקידום הרפואה המולקולרית בישראל, מכון קבאצ 'י והתוכנית לגנומיקה חישובית באוניברסיטת תל אביב.

הקמת ישות ציבורית ייחודית זו היא מהלך אסטרטגי של ממשלת ישראל והיא נועדה לחזק את כלכלת המדינה. ”מדיניות החדשנות של מדינת ישראל נועדה להבטיח כי משאבי המדינה לא ינוקזו בשנים הקרובות על ידי הרחבת מתחריה המקומיים והבינלאומיים”, אמר ד "ר וואליד מגל, המדען הראשי במכון ויצמן לישראל, בהודעה שפורסמה באתר IAI. ”יוזמה זו משפרת את יכולתה של המדינה להתחרות ולחדש”. לדברי גורמים במשרד החינוך, הקמת ישות ציבורית חדשה ואסטרטגית נועדה להגביר את הכלכלה באמצעות פיתוח ושימוש בטכנולוגיות חדשניות שיעלו את עליונותה הטכנולוגית של האומה בעולם.

הרשויות הישראליות הקימו מספר פלטפורמות מימון חדשניות במטרה להמריץ ולעודד צמיחה כלכלית. הקרן כוללת את קרן ההשקעות המדעית והטכנולוגית ואת הקרן לפיתוח טכנולוגי, הארגון הלאומי למחקר יסודי, האקדמיה הלאומית למדעים והמועצה המרכזית של התעשיות. ארגונים אלה הוקמו כדי לספק מערכת תמיכה לתמיכה בפיתוח הטכנולוגי של המדינה. הפרויקטים והיוזמות של ארגונים אלה מתמקדים בהקמת מספר מרכזי מחקר ופיתוח יחד עם מספר יסודות ותוכניות להכנת מענקים שמטרתם הקמת קרן לכלכלה חדשה, תעשייה חדשה והרבה עובדים מיומנים בתחום הטכנולוגיה והחדשנות. הממשלה בוחנת גם את גיוון תיק המחקר שלה כחלק ממאמציה להקים סמכות כזו. זאת כדי להבטיח שההשקעות שלו ביוזמות האלה לא יפגעו בתוכניות או ביוזמות האחרות שלו.

במסגרת יוזמה זו הנחה ראש הממשלה את ראשי כל האוניברסיטאות העיקריות של ישראל והמכללות הטכניות שלה לשתף פעולה ולשתף פעולה עם אוניברסיטאות זרות ולהשקיע בפרויקטים שלהם. המטרה היא ליצור תשתית של הון אנושי שיכולה לשמש לבניית עתידה של ישראל והיא גם מסוגלת לייצא את רעיונותיה וחידושיו לעולם. שותפויות אלה הן פעולות חשובות לחיזוק הקשרים בין ישראל לקהילות בינלאומיות. יוזמות אלה הן גם סימן למחויבות חזקה להרחבת בסיס הידע של המדינה והטכנולוגיה, כמו גם ליצירת אפשרויות חדשות.

הצמיחה המהירה של יוזמה זו היא סימן לחשיבות הגוברת של המוח היזמי בעיצוב עתיד המדינה. רשות החדשנות נוצרה כדי להכיר בצורך זה. נוף החדשנות מאופיין על ידי מתחרים רבים, החל מתעשיות מסורתיות ועד סצנות גלובליות, יזמים קטנים לתאגידים גדולים, וסוכנויות ממשלתיות.

המרכז האקדמי הוקם כדי לאפשר לחוקרים מכל רחבי העולם לעבוד על פרויקטים רלוונטיים לכלכלת ישראל וישראל. זוהי הזדמנות לקדם קשרים הדוקים יותר בין חוקרים מכל הרקעים, בין ישראל לבין האקדמיה הבינלאומית. הברית מציעה את הפוטנציאל לשפר באופן משמעותי את שיתוף הפעולה בין ישראל ויזמות בינלאומית, בנוסף ליזמים וממציאים מחו "ל. יוזמה זו היא צעד מכריע להרחבת הנוף של החדשנות בישראל וליצירת נישה לעצמה כשחקן כלכלי תחרותי ברמה גבוהה בשוק הגלובלי. הרשת האקדמית של רשות זו צפויה לתרום באופן משמעותי לתהליך זה. כמו כן, צפויה לה השפעה משמעותית על כלכלת ישראל בטווח הארוך.