מהי הערכת דירות? ‏

כאשר אתה קונה דירה, הקפד לקרוא היטב את חוזה השכירות ולמצוא את ה ”הערכה” החודשית של דירתך החדשה. השמאות היא סוג של דמי תחזוקה שהבניין דורש כדי לשמור על רכושו. זה יכול להיות בטווח של ארבע ספרות או אפילו שש ספרות. ודא שאתה מבין את השמאות להימנע מלשלם יותר מדי. אם ההערכה גבוהה מדי, השוק מעניש אותך. במקרים מסוימים, השמאות יכולה להיות במחיר של חיובים ותחזוקה נפוצים.

כמה גורמים נלקחו בחשבון בעת הערכת דירות. האיכות של השכונה נשקלה. פנים הסלון וחדר השינה היו הקריטריון הנפוץ ביותר. העיצוב הכללי של הבניין, הבנייה והגינון נשקלו אף הם. בנוסף לכך, נשקלה הדרכת הדירה לשמש. וחשוב לבדוק אם הוא ידידותי לחיות מחמד ויש לו חניה מספקת. חשוב שיהיה לך מושג כמה תחזוקה וניקיון אתה צריך לעשות לפני שאתה יכול לעבור.

בריתות מגבילות, הידועות גם בשם הצהרת האמנה והתנאים, יכולות להגביל את כמות ההערכות המיוחדות. קהילות מסוימות דורשות הצבעה של הקהילה לפני מתן הערכה מיוחדת. קהילות אחרות מגבילות בשנה את מספר ההערכות המיוחדות שבניין יכול לקבל. ואתם יכולים גם למחות על השמאות אם אתם חושבים שהפרויקט מיותר. עם זאת, אם ההערכה היא מיוחדת, אתה עדיין יכול למחות על כך על ידי הצגת התנגדותך ובקשת הצבעה.

בנוסף למידע הדמוגרפי, על הסקר לכלול גם את מלאי הדירות בשכונה. למשל, עליו לזהות את סוגי השוכרים, את גיל מלאי הדיור ואת מצבם של הבניינים. מלאי הדיור צריך לכלול גם נכסים זולים לזכאות במס ודיור רב-משפחתי להשכרה. אם לא, שמאות דירה לא תקפה. זה בגלל שזה לא משקף את הצרכים של הקהילה. היא אמורה לשקף את צמיחתה העתידית של העיר ואת צורכי התושבים.

בנוסף לערך המוערך, ערי קונטיקט צריכות להחזיר את כל הרכוש לגבולות שלהן. לדוגמה, בניו לונדון, הערך המוערך של הנכס המסחרי עלה ב-0.51%, בעוד שהערכה נטו של הדירות ירדה ב-1.47%. בווטרפורד, הערך המוערך של נכסי מגורים ירד ב-18.8%, בעוד ששמאות נטו של דירות עלתה ב-0.45%. מדובר בירידה משמעותית בהשוואה להערכת הנכס המסחרי בשתי הערים.

מחקרים אלה זיהו קריטריונים לאיכות הדיור וסיווגו אותו לארבע קבוצות עיקריות: איכות יחידות דיור, איכות בניין דירות, שכונה ואיכות קהילתית. לכל אחת מהקבוצות האלה יש תת-קטגוריות, כולל קריטריונים חברתיים וכלכליים. בדרך כלל, איכות יחידות הדיור נופלת לארבע קטגוריות: איכות בניין ויחידה, אווירה של יחידות דיור ואיכות שכונתית. תת-הקבוצה האחרונה כוללת גורמים חברתיים וכלכליים. לכן, שמאות טובה של דירות חיונית למציאת הדירה המושלמת.

לפעמים, בעלי דירות חייבים לערוך שמאות מיוחדת כדי לשלם על התיקונים. התמוטטות גג בבניין דירות יכולה לדרוש תיקונים בשווי 30,000 דולר. עבור ארבעים בעלים, זה אומר שכל אדם יצטרך לשלם לפחות 750 דולר. ברור שככל שהרכוש גדול יותר, השמאות המיוחדת גבוהה יותר. מסיבה זו, אגודות דירות צריכות להיות עתודות מזומנים מספיקות לתיקוני חירום. אחרת, הבעלים ייאלץ לבצע הערכה משמעותית.